A technika fejlődésének hátrányai

Nagy iroda

kép forrása: paydaycashloan.com

Ha sokat ülünk a monitor előtt, legyen az asztali számítógép, laptop, vagy táblagép, akkor hosszú ideig csak egy pontba nézünk, a testünket mereven tartjuk, aminek lehetnek negatív hatásai az egészségünkre. Elsősorban izületi- és gerincfájdalmak, szemszárazság, fejfájás léphetnek fel. Ezek többségét egyszerűbb megelőzni, mint a már meglévő bántalmakat kezelni, ezért most megosztok veletek néhány tanácsot a problémák elkerüléséhez.

Olvasó számítógép

kép forrása: educationfact.com

Először is a szemünket néha tornáztatnunk kell. Ezt úgy tehetjük meg, hogy ráfókuszálunk egy távoli pontra, ha van rá mód, inkább nézzünk ki az ablakon, majd vissza egy közeli tárgyra. Ezt ismételgetve megelőzhetjük, hogy szemünk izmai görcsösen megfeszüljenek. Amikor könyvet olvasunk vagy a számítógépre figyelünk, hajlamosak vagyunk percenként 7-10-szer pislogni, holott a normális 22-24 lenne. Erre odafigyelve megelőzhetjük a szem kiszáradását.

További hasznos információk >

Pihenés az irodában

kép forrása: coodet.com

Azon túl, hogy a gerincünknek, illetve izületeinknek nem tesz jót, ha a gép előtt görnyedünk, belső szerveinket is terheljük vele. A helyes testtartás, ha lábunk és gerincünk kb. 135 fokot zár be, azaz ha kényelmesen hátradőlünk székünkben. Ezáltal kevésbé terheljük a hátunkat. Érdemes odafigyelni, hiszen naponta átlagosan 9,3 órát ülünk, míg 6,5 órát sétálunk vagy állunk és csupán 0,7 órát töltünk aktív mozgással, derül ki a medicalbillingandcoding.org infografikájából.

Testünk megmozgatására különféle technikák léteznek, melyeket akár az irodában is el tudunk végezni. Az a fontos, hogy óránként 2-3 percre álljunk fel a géptől és nyújtsuk ki végtagjainkat.

Hasznos tippek >

A Workrave ingyenesen telepíthető magyar nyelvű szoftver, mely segít nekünk abban, hogy ne felejtsük el átmozgatni magunkat, illetve röviden ismertet néhány nyújtó gyakorlatot is.

Workrave alkalmazás

kép forrása: technet.hu

Magyar fejlesztésű a 5 Minutes Break nevű android marketről szintén ingyen letölthető telefonos alkalmazás is, ami először bemutat egy gyakorlatot, majd ha azt a telefonunkat kezünkben tartva elvégezzük, azt is kiértékeli, mennyire utánoztuk helyesen a mozdulatot.

Bővebb leírások >

Ti mire szoktatok odafigyelni, hogy csökkentsétek a gép előtt ülés káros hatásait?
Írta: Zsófia Kárpáti

Szólj hozzá a poszthoz!

hozzászólás

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé)

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>